Genel Turbo Sorunları Nelerdir

1) Yağ Kirliliği turbo için özellikle motor revizyonlarından sonra motorun yağ kanallarında kalan talaşlar ve çapaklar motora monte edilen yeni veya bakımı yapılmış turbonun burçlarında, milinde ve gövdesinde derin çiziklere ve aşınmalara neden olacaktır. Bu durumda turbo arızalanacak ve kullanılmaz hale gelecektir.

Yapılması gerekenler: Motor yagının ve filtresinin yeni değişilmiş olsa bile tekrardan değişmesidir.

2)    Yağlama Yetersizliği
Uzun süre kullanılmış ve değiştirilmemiş kirli yağ ve dolmuş yağ filtresi yetersiz yağlamaya neden olur. Turboya gelen yetersiz yağ nedeni ile turbo milinde ve burçlarda menevişlenmeye ve yanmaya neden olur.

Turbo yağ giriş-çıkış flanşlarına sürülen silikon sıvı contalar turboşarj yağ kanallarının tıkanmasına ve yetersiz yağlanmaya neden olur. Bu nedenle araç bakımlarını  zamnında hatta  zamanı gelmeden 1 000 km öncesinden yaptırın

3)    Emme Pervanesinde Yabancı Cisimlerden Kaynaklanan Hasarlar

Hava filtresi tarafındaki borularda kalan cıvata, üstübü, somun vs. gibi yabancı cisimler resimde görüldüğü gibi turbo pervanesinde hasarlara neden olacaktır. Orjinal veya kaliteli filtre kullanın işin ehli kişilerle çalışın

4)    Türbün Tarafında Yabancı Cisimlerden Kaynaklanan Hasarlar

Motor sibop ketsiye-piston sardıysa yada manifolttan bir parça koptuysa bu parçalar turbo mili kanatlarında hasara neden olur.
Yukarıda belirtilen nedenlerle arızalanan turboşarj garanti dışıdır. Ortalama 1000 derece sıcaklıkta 100.000 – 120.000 devirde çalışan turbonun uzun ömürlü olmaları için kullanılmalarında özen gösterilmelidir. Hava filtrelerinin ve motor yağının her zaman temiz olmasına dikkat edilmelidir.

Tags: , ,